Off White Blog
Путовања уредника: Рјешавање највишег алпског врха, то је Монт Бланц

Април 4, 2024

Смештен у француским Алпама на граници између Италије и Француске, Монт Бланц је највиши врх у Алпама. Протеже се око 1200 км кроз осам алпских земаља, Ла Даме Бланцхе или Бијела дама, како је становници зову, захваљујући снежном плашту који покрива њене насипе, стоји 4 800 метара и мијења се, највиши од свих.

Око 30.000 људи покушава вршити Монт Бланц годишње, што га чини најпопуларнијим успоном на свету. Већина ентузијаста и аматера користит ће фаворизовану Гоутерову руту, крећући се према истоименом Гоутер „колиби“ (то је више као пребивалиште свемирског доба након реновирања) на северозападном боку Беле даме. Ипак, њена репутација „шетње“ врхом прекривен снегом засјенила је нешто мрачнију статистику.

Врхунска способност Монт Бланца

Претјерани самопоуздање водича и потцјењивање туриста (ја сам међу њима) су један од главних разлога зашто Монт Бланц има једну од највиших стопа смртности у Европи. У поређењу са већим врховима попут планине Килиманџаро или Моунт Елбрус, Монт Бланц је технички и физички тежи у погледу напора (удаљеност, привиђења на висини, ношења тегова и надморске висине) и вештина (проналазак рута, прелазак глечера, спашавање пукотина, управљање ужетом , ледена секира / дерезе, постављање и уклањање заштите и прилагодљивост висине).

Док смо тренирали на Аигуилле ду Миди (3.800 м), дан пре наше експедиције на Монт Бланц (4.800 м), између напрезаног даха, док су плућа покушавала да извуку кисеоник из атмосфере која се брзо стањива, схватила ме да дух истраживања и та истанчана храброст потребна за покушај авантуре попут ове била је аналогна оној коју су искусили мушкарци попут Јероме Ламберт. Иако на столу, човек може замислити монументални задатак тадашњег извршног директора Монтбланца да узме марку, досад синоним за ситне писаће инструменте, брзо накупљајући кудо за себе у арени малих кожних производа, а затим да крене у издајничко путовање на тржишту самопроглашених сталежа стражарења стражара, преведено: стражари стражара. Ламбертов задатак: узмите луксузни бренд и додајте свом портфолију вештина оног финог часовника, додељено уз помоћ ветеранске производње по имену Минерва. Тако, стављајући једну чизму са крампом испред друге и коју је водио ветеран Сингапурски планинар Кхоо Свее Цхиов, започели смо пут према небу.

Успон или падине, пењање по меком снегу је искуство за разлику од било којег другог; свако стопало се разматра, мери и затим правилно сади. Могло би се претпоставити да ће рани подухват узлазног успона на Монт Бланц и хорологије имати сличан процес. Сваки покрет и компликација су савршено калибрисани и комуницирани, као што чине успон у разређено царство високе хорологије. У рано време наше експедиције, неправилно изведене ноге су проузроковале растурање снега, и уместо стабилне површине нашли смо се да у најбољем случају тоне у земљу; у лошијем случају клизајући низ падину. Који је најгори случај који би се могао питати? Лако формирани слојеви снега могли би заправо нестати док један открије да су заправо прелазили кроз пукотину, отели човека, а други су се везали уз њега до њихове вероватне смрти.

Неприкладан корак или лоше извршен потез док је Монтбланц апсорбирао часну Минерву у дуо производних погона Виллерет и Ле Лоцле можда је могао осудити предузеће на срамотан неуспех, али када је Рицхемонт премештао тадашњег извршног директора Ламберта са највише места у Јаегер-ЛеЦоултре до Монтбланца 2013. године, вођи експедиције било је потребно мање од четири године да се истакне на готово свим аспектима писаћих инструмената марке, кожне галантерије и, наравно, својих часних својстава.

Виллерет (раније познато као Минерва) је име са којим су познаваоци стражара добро познати. Часовничка радионица у истоименом граду производи ограничен број критички одмерених калибра, нарочито хронографа, али његова техничка способност буквално му даје флексибилност у прављењу свега, од цилиндричних фризура до окретања главе, метаморфозирајући иновације. Аквизиција 2006. године додала је неку меру сјаја (ако не и легитимитет по удруживању) у Монтбланц-ово постројење за сатове Ле Лоцле 1997, које производи доступније моделе. Кад је Ламберт стигао, Виллерет је добио већи мандат, а нови Монтбланцови сатови с атрактивним ручно довршеним калибарима били су доступни у ширем цјеновном спектру и на разним тржиштима привлачне естетике од класичне до модерне.

Монтбланц није изграђен за један дан

Према Давидеу Церрато, извршном директору Монтбланц-ове сатнице, изградња легитимитета Монтбланцових часовника дијели паралеле с нашим покушајем да засвирамо њену музу. Од почетка, успон на равнину високе хорологије сличан је одабиру стазе, а затим откривање да ваша рута пати од повремених падова стене, што је додатно компликовано убрзаним климатским променама захваљујући климатским променама. Чак и тада, оно што познавалац ветерана види јесте правац и стаза, који су, ипак у танком облику, још увек правилно повезани. Оно што цивил, колико год да је ерудит потрошач, види сасвим је другачије.Монтбланц је стога под притиском да саопшти план и некако повеже неповезане стазе са врхом.

У разговору са Церрато-ом, он је прилично сигуран у то како је његова најновија колекција из 1858. аналогија свему што је марка урадила и на тај начин се уклапа у 160тх годишњица Минерве. Геосфера из 1858. године одаје дух истраживању и храброст планинара и авантуриста професионалним, иновативним часовником. „Оно што радимо је да узмемо величанствену причу о Минерви и поново створимо везу са оним што Монтбланц сада изражава у смислу стручности за израду сата. Да бисмо то учинили, требало је да пронађемо нови пут ка савршеном интегрисању између овог добро познатог и цењеног пута из прошлости и његовог новог израза кроз најновију колекцију производње. Користећи Минерву за стварање савршеног мотора у потпуности укоријењеног у богату баштину и наслијеђе, и опремимо га снажним, препознатљивим Монтбланц естетиком, ми имамо снагу марке, остајући вјерни Минерва дизајнерским кодовима “, дијели Церрато.

Паузирајући се на врхунцу Аигуилле ду Миди, Фацон, наш неустрашиви водич погледао је разним рутама које су нам биле отворене. Познавајући наше способности (или недостатак истих), седеле међу разним грабљивим птицама, које су стрпљиво чекале да бацимо комадиће протеинске шипке или индијских орах у њиховом општем правцу, упутио је позив да пређу зид стене. Било је то перфидно путовање, док су многи издвајања стена (дакле потенцијалне држање руку и ногу) изгледала као стаза аматера, била је све само.

Церрато сурађује на нашем сродном подухвату: „Потребно вам је мало времена и покушаја да отворите свој нови пут путу. Било нам је потребно неко вријеме да пронађемо прави начин потпуне интеграције ове двије половине истог ентитета. Сада смо пронашли врло добар начин за то - креирање моћних иконичних сатова кроз ову интеграцију. Геоспфера из 1858. године је тачна. Јединствен дизајн, јединствено кретање, укорењено у баштину Минерве, али такође снажно изражава Монтбланцову стручност за израду сата за стварање савршеног сата. Функција и облик савршено уклопљени за највеће задовољство свих љубитеља сатова. "

Скинута колена и нагњечени поткољеници са суђења, али углавном грешке, опетовано разбијање у стено лице није било пријатно искуство. Док сам висио с врхова прстију, чекајући свог белара и колегу новинара, Фархан Схаха, да споји линију у прстен петље, једини уређај који је спречавао четворицу експедиција да се спусте низ обронке, а мисли су ми пролетеле кроз ум. Углавном: "Зашто сам рекао да?"; након чега слиједи: „Вау. Ако умремо, јавност можда неће бити превелика. " Због тога сам размишљао о многим Ламбертовим раним интервјуима за Форбес и Валл Стреет Јоурнал, алудирајући на тешку мисију вођења почетног озбиљног израђивача с већим амбицијама - неуспјех није опција.

"ОК. То је сигурно! " - викнуо је Схах, ​​отресајући ме из љубави. Сигурно везан за лице стене, циљао сам на чврсту стијену само метар или два са моје десне стране и направио скок вере. Пропустио сам.

Неуспех није опција

Мислила сам да користим свој унутрашњи глас, али група је потврдила да заиста вичем „мајко…“. док сам се спуштао до ивице литице након што сам пропустио да скочим. Чизме су ми додирнуле ваздух пре него што сам коначно осетио емоционалну сигурност и физички бол због каишева који сам гризо у моје мање области. Мој пад је ухапшен.

"Ти си ОК!" викне Фацон. "Удахни! Ти си ОК! Само се повуци! “ Нажалост, наишао сам на мали случај онога што пењачи називају „нога машином за шивење“, феномен када вам се ноге почињу неконтролирано трести, било због тога што паничарите или због тога што вам је пуњена адреналин. Био сам обоје.

Престао сам да задобијем привид мушког бравада. Кад сам гледао уназад, бацио сам коцкице са богом смрти и преживео; то не би требало да буде само привид. Руке су ми и даље радиле. Искористивши своју љубав према бради, постигао сам горе и извео ону Мисију: Немогући „потез за пењање Етхана Хунта“ (или се бар тако осећао крваво), и подигао своје тело према горе, силном снагом воље и хонед (надао сам се) делтоиде, трицепсе и бицепсе. На крају су ми стопала пронашла стабилну стену, а последње унце снаге у тренутачним бедрима употријебио сам да бих гурнуо гузу назад у положај за пењање.

Када је Ламберт 2002. године преузео функцију генералног директора Јаегер-ЛеЦоултре-а, са 32 године, он је био Рицхемонтов најмлађи извршни директор икада. Марка је била у великој мери препозната по својој тада 71-годишњој икони, окретном футроли Реверсо, која је чинила већину продаје. До тренутка када је завршио, истраживање и развој су били испред и у центру, а бренд је добио нову икону - Мастер Ултра Тхин. 11 година касније, Рицхемонт га је доделио ономе што се чинило као још једна немогућа мисија - узети бренд познат по доминацији умируће категорије луксузних писаћих инструмената и прерадити га.

Никад га нико није питао да ли је развио случај „ноге машине за шивење“ када је добио задатак, а већина гледатељске новинарске заједнице га дефинитивно поштује и не пита. Међутим, ако размислите о томе, Монтбланц је прерастао из произвођача правца у папирнату кожу и свој кожни производи у свом репертоару, поред радног времена у којем је небо граница. Да и не спомињемо, такође је Рицхемонт водећа марка у погледу е-трговине.

Након нешто више од сат времена на лицу стене, вишеструких посекотина и огреботина касније, коначно смо стигли до избеглице Цосмикуес Аигуилле ду Миди, колибе која нам је пружила ручак и предах од околине која нам је удахнула и претила да ћемо узети наши животи. На надморској висини од 3.613м, над лименкама кокса и заједничком тањиру омлета и кромпира, моје мисли су се окренуле Монтбланцовим невероватним достигнућима током деценије. Одмах ме шокирало колико сам био исцрпљен док сам размишљао да ли на врху Монт Бланца будем јутро након што је ду Миди био чак и на картама. Управо смо тренирали нешто мање од 10 сати, у комбинацији с нашим неискуством и недостатком аклиматизације на висину, схватањем да сам угризао више од онога што сам могао жвакати.

Једно не доноси Монт Бланц за један дан

12 година касније, Монтбланцова збирка Баштина прикупља критично признање. Његов стални календар прокрчио је пут сакупљачима сатова уз џепно приличну компликацију, што је било нечувено пре него што га је Монтбланц створио. О његовом номинованом хронографу Минерва номинован за ГПХГ говори се у истом даху као и одређени вољени двоструки сплит сплит хронограф. Данас, у рукама људи као што је Давиде Церрато, нова гарда гради на наслеђу пионира и истраживача попут Хораце-Бенедицт де Сауссуре, оснивача алпинизма, Јацкуеса Балмата, његовог планинског водича (њихове статуе се налазе у Цхамоник-Монт -Бланц Товн Скуаре), и корпоративни лидери попут Ламберта, ковање нових граница.

Са оскудним тренингом и без алпинистичког искуства, последња изјава Церратоа према мени је прилично погодна док сам се мучио због бриге о размишљању да би могао да надјем Монт Бланц за један дан. „Седам самитни изазов је савршена метафора о Монтбланцу који урезава свој пут. Реинхолд Месснер надахњује нас епским митом о италијанском алпинизму. Способност постизања екстремног планинског изазова савршена је метафора за Монтбланц-ове сопствене изазове током година. Пењемо се падинама високе хорологије и стижемо тамо захваљујући искуству и баштини развијеној у Минерви пре 160 година. “