Off White Blog
Гиоргио Армани у својој кући за одмор Пантеллериа

Може 11, 2024

Први пут кад сам се закорачио на италијанско острво Пантеллериа (које се налази у тромеђи Сицилије у Средоземном мору) било је пре 30 година, када сам тамо отишао да посетим пријатеља. Вјеровали или не, није ми се свидјело. Очекивао сам да ће бити егзотичнија, а не тако „тешка“. Није било лепих хотела, ресторана, живота. Требао нам је генератор за кухање. Највеће узбуђење тог дана било је када је аутомобил налетео на пут. Али након неколико дана, прилагодио сам се неактивности. Једног дана подигао сам поглед према оном ведром небу и све је било тако тихо и мирно - чиста тишина.Гиоргио-Армани-Пантеллериа-3

1981. године вратио сам се да посетим другог пријатеља и тамо сам одлучио да купим кућу. Неколико година касније купио сам још један комад земље који је био ближе води и од тада је овај острвски дом свако август моје летње уточиште. Наравно, ових дана Пантеллериа је сасвим другачија: има струју, има неколико хотела, а аутомобили који пролазе поред ње више нису велика атракција. Али још увек задржава ону нетакнуту дивљину и лепоту, који ме подсећају на онај тренутак када сам први пут купио кућу.Гиоргио-Армани-Пантеллериа-2

Првобитне структуре су биле две напуштене даммуси на овом изолованом месту где су људи често бирали индијске смокве из џиновских кактуса. (Тхе даммусо је традиционална архитектонска грађевина направљена од природних материјала као што су стена, црвени туфо и малтер, а Пантеллерија је уведена у 10. веку.) Камени зидови дебљине два метра изграђени су од вулканске стене, а кровови са белим куполама су природни облици изолације и заштите од екстремно високих температура, тако да су просторије у кући хладне, а ваздух стално свеж - чак је и бољи од климатизације!Гиоргио-Армани-Пантеллериа-4

Чудно да ми море није било приоритет. Било је то читаво острво, лаган и груб, дивљи терен. Била је понизна окружена огромном, црном вулканском стеном - то је локалитету дало снагу. И била ми је потребна природна снага снажна да ми помогне да се опустим.Гиоргио-Армани-Пантеллериа-5

Током година, неуморно сам радио на башти Оасис која окружује моју кућу. Укључује спектакуларна стабла Тиаре, величанствене грмље ружа, живице од јасмина, ретке чемпресе и палму стару 300 година која се увози са Сицилије, а да не спомињемо локалне дрвеће Ецхниноцацтус грусонии (кактус) биљке и Цицадс. Сваке године на имању се врши одржавање. У ствари, прошле године су урађени радови на базену, а такође сам у потпуности реновирао ентеријере користећи комаде из моје линије Армани Цаса.Гиоргио-Армани-Пантеллериа-6

Из ове сам одлуке изабрао да радим са архитекту Габријелом Гиунтоли из ове куће. Она је родом из Пантеллерије и савршено разуме природно окружење. Поврх тога, она има урођену способност да схвати нечији укус и потребе, претварајући ове идеје у стварност која је једноставна, природна и, на крају, луксузна. Шта највише волим у овој кући? Вањска тераса дневног боравка која гледа према мору; базен који се чини попут природног базена међу дивљим пејзажом; осећај смирености и опуштености; и чињеница да је тако близу Милана ипак се осећа као да сам удаљен од цивилизације.Гиоргио-Армани-Пантеллериа-7

Ова кућа за одмор у Пантеллерији савршено одражава моју визију и лични стил. Као и код одеће, и у дому се одражава нечија личност. Због тога је тако важно одабрати ставке које ће вам помоћи да природно откријете своју личност. Морате се осећати угодно, опуштено и разведрено у свом дому. Волим било шта што има своју природу у природи, било да говоримо о материјалу, боји или облику. Имам неколико домова широм света. Свака је врло различита, али заједнички називник међу њима је тај што сви одражавају моју личност и околне природне пејзаже. Гиоргио-Армани-Пантеллериа-1

Често ме питају да упоредим свој дом у Милану са мојим домом у Пантеллерији. Двије су потпуно различите стварности и обављају различите функције. Моја кућа у Милану је где проводим свој радни век и држим се распореда рада од понедељка до петка. То је модерно, функционално и линеарно. Могу се опустити и пребацити људе, а опет бити у канцеларији за две секунде. Осим тога, у центру Милана сам!Гиоргио-Армани-Пантеллериа-8

Пантеллериа је моје летње уточиште. Живим напољу кад сам тамо. То је једино место где се заиста осећам да могу да се „искључим“ и побегнем од стреса и истрошености радног живота. Посетила сам је само лето, али недавно сам тамо водила дуге викенде у јесен и пролеће. Толико је близу Туниса да је време увек топло и привлачно. Моја сестра каже да је то једино место које ми промени лице. То је зато што сам искрено опуштен; стрес нестајеГиоргио-Армани-Пантеллериа-9

Дан на Пантеллерији

Дан у мом животу на Пантеллерији је епитет острвског живота, који је до краја живео напољу. Мој дан почиње одласком на струју око острва у 7:30 ујутро (увек сам био рани устајаш) и, супротно ономе што ме људи задиркују, ја не „натерам“ да моји гости пођу са мном - осим ако не желе , наравно. Доручкујем са породицом и пријатељима након похода, јер сам толико напуњен енергијом, али они су увек заспали! Након доручка обично извадимо чамац на море и одемо на купање.Затим се враћамо на обалу на ручак око 15:00. Оброци су увек имали напољу. Након ручка кратко се одмарам до касног поподнева. Тада бисмо могли изаћи на локално тржиште или погледати филм. Вечера је увек споља и увек светлошћу свећа.

Стори Цредитс

Текст написао Ђорђо Армани

Превео Јустин Цхеонг

Ова прича је први пут објављена у Л´Оффициел Сингапуру.