Off White Blog
Глечер Унион: Смањивање вертикалних граница Антарктике

Може 10, 2024

Вордс би Цхристине Амоур-Левар | Слике љубазношћу ЊЕНА Планета Земља, Цхристопхер Мицхел  & Иосхико Мииазаки-Бацк одАнтарктичка логистика и експедиције

Вођени моћним стражњим вјетром, масивни зракоплов Илиусхин ИЛ-76 ТД креће према југу брзином од 495 мпх (800 км / х). Пролаз Драке испод искрива се према далеком хоризонту док се крећемо западно од Пунта Арене у Чилеу до Антарктичког полуострва, и коначно до ледењака Унион, приватне базе коју управља Антарктичка логистика и експедиције (АЛЕ), која се налази у баштини Херитаге, испод планина Еллсвортх.

Скалирање вертикалних граница Антарктике

Након отприлике четири и по сата у ваздуху, припремамо се да слетимо на Плаву ледену писту, ретку и природно ледену траку, чврсту попут бетона, која је довољно чврста да подржи тежину ове монструозне совјетске војне летјелице. Ова врста леда је толико густа - тако без ваздушних мехурића - да апсорбује светлост дуго таласних дужина, због чега изгледа очаравајуће плаво. То је минус 15 ° Ц док сиђемо из авиона и правимо прве кораке на Антарктици.

Огроман бели океан који ми се одвија пред очима једноставно је величанствен. Гледам горе да видим како сунце сја на плавом поларном небу, док ме жесток ветар дословно лута по залеђеној писти док се покушавам пребацити из авиона у погон на сва четири точка чекајући да нас одведем у главни камп.

„Јануар је срце лета на Антарктику,“ како нам је рекао један од запослених у АЛЕ, „ово је најбоље време за посету, јер је време најмање непријатељско.“ Заиста, човек никада није трајно насељавао ову удаљену копнену масу. Доступно само током својих најтоплијих месеци, од новембра до марта, нема метрополу или село о коме би говорило, нема станишта, осим можда необичне шупљине експедиције или истраживачке станице. Све су то огромне, пустош, ледене празнине и хладне кости које могу да се крећу од минус 10 ° Ц до минус 80 ° Ц током хладнијих месеци.

Наша женска екипа стиже у Унион Глациер Цамп и након брзог обиласка објеката добијамо дворанске двоструке „шлампарске“ шаторе. Већина нас је смештена у екваторијалном Сингапуру, а требало нам је близу 48 сати да стигнемо овде. Није ни чудо што се у њему осећа добро, а шатори су изненађујуће угодни за становање. Двоструки су зидани и дизајнирани да издрже поларне услове са високотехнолошким најлонским покровом и издржљивим алуминијумским оквиром. Велика „врата“ и висока унутрашњост омогућавају нам да стојимо усправно и лако се крећемо около док сређујемо своју опрему.

Истраживање неозначене територије

Првих неколико дана проводимо на Глечеру Унион, бришући се о нашим пењачким способностима и прилагођавајући се антарктичким условима. Тим вежба рад конопа, спашавање пукотина, навигацију, опажања временских прилика и вештине поларног кампирања. Током овог периода, такође разговарамо и планирамо своје циљеве са нашим водичима, двема невероватно квалификованим женама пењачица које имају велико планинарско искуство у поларним условима.

У врло смо добрим рукама. Тим не сумња да наредних неколико дана, док идемо даље у унутрашњост да истражујемо неистражен териториј, неће бити ништа изванредно. Поред наше жеђи за авантурама, имамо на уму врло јасан циљ. Наша шестеро група креће у потрагу за новим рутама и врховима у околним планинским веригама. Коначно, овај пионирски изазов желимо да искористимо за подизање свести о узроку врло блиском нашем срцу - ситуацији сиромашних жена које су погођене климатским променама.

Антарктика: Моћан симбол борбе и опстанка

Изабрали смо Антарктику јер је моћан симбол ове борбе, јер се бори и за сопствени опстанак. У ствари, Антарктика, највећа пустиња на свету, која је 98 одсто прекривена ледом, топи се алармантном брзином. Континент губи велике комаде леда величине градова са своје обалне црте као резултат глобалног загревања, а када се ове ледене морске растопе и повећају ниво мора, то би могло имати катастрофалне последице за нашу планету.

Након неколико дана у Глечеру Унион, спремни смо да истражимо. Тим ће морати возити око пола дана на масивном снежном кориту. Читав планински ланац Херитаге простире се на више ледењака са много скривених пукотина. Дакле, пре него што кренемо, АЛЕ користи термички скенер на том подручју да провери да ли је довољно безбедан за кретање. „Једном је возило пало у пукотину недалеко од кампа Глациер Унион“, кажу нам. "Нико није погинуо, возач је успео да се извуче неповређен." Служи нам у праву за питање.

Упркос резервацијама, наш тим се снажно сналази са обилном понудом хране, опреме за кампирање и опреме за пењање, јер, у зависности од времена понашања, можемо бити вани неколико дана. Клима на Антарктици је изузетно нестабилна и услови се често могу драматично мењати и изненада. Стога се надамо најбољем, али планирамо и најгоре.

Чим стигнемо у долину Ларсена, подручја које је још увек у великој мери неистражено, поставили смо склониште за ноћ. Овог пута, шатори су врло основни за разлику од шаторског шатора на Глациеру Унион, који се сада у поређењу с хотела Схангри-Ла. Снег ловимо по заклопима око базе шатора како би осигурали да ледени ветар не прође док се припремамо за први ноћни излазак сами у дивљини. У свему овом пејзажу, у овом овом простору, ми смо једина жива бића.Као малене тачкице усред нигдје, наша локација је суштина даљине.

У наредних неколико дана тим креће у више истраживачких пењачких путовања, које варирају од напорних техничких успона до величанствених гребенастих стаза са погледом на Ронне ледену полицу и Поларну висораван. Покушавамо са стрмим леденим и снежним калорима, класичним гребенима, леденим гребенима, каменим пирамидама, скривеним долинама и на крају необрађеним врховима!

Већином смо благословљени лепим временом и зато је наша одлучна група способна да успостави неколико нових рута, тврди прво женско успон на један врх и два прва успона на необрањене планине. Као резултат тога, имамо право именовати ова два нова врха. Прва, прелепа планина са невероватним гребенима је крштена „Моунт Гаиа“ у знак прославе назива наше НВО „ЊЕНА Планета Земља“. Гаиа је старогрчки језик за Богињу Земљу. Друга планина је названа брдо Малала у част добитнице Нобелове награде за мир Малале Иоусафзаи, која отелотворује храброст и оснаживање жена у лице неправде и насиља.

Тхе Ултимате Цхалленге

Након вишедневног кампирања и пењања под 24-часовним антарктичким сунцем, губимо сваки осећај за време и простор у овом огромном белом пространству. Дани су бескрајни и светлост је као ниједно друго светло на Земљи, јер је ваздух толико нечистоћа. Током нашег успона суочавамо се и са физичким изазовима авантуре и са сопственим људским рањивостима. Опсег празнине је понекад готово превише за апсорбирати, а осећај изолације је неодољив.

Наши дани пењања су дуги и исцрпљујући и стално смо у приправности за скривене пукотине на рути. У два наврата, један од нас делимично падне у пукотину, али сви смо уже у свако доба, у размацима од три, 15 м, тако да се нико не изгуби у дубини леда. Понекад наилазимо на непредвидиво време, са слабом облаком и леденим ветром који узрокују пад температуре на минус 25 ° Ц и присиљавају нас да се окренемо у више наврата. Чак и када се врх врха појави тако близу да мислимо да бисмо га скоро могли додирнути, знамо да су удаљености краће него што стварно јесу у таквим условима. А ако се време буде погоршавало како се пењемо све више, то може угрозити цео тим, тако да поступимо како треба, спуштамо се назад у камп.

У данима када време прође, а ми смо у могућности да дођемо до врха, осећај постигнућа и поноса су заиста неописиви. Тим је екстатичан и сматра да нас духови легендарних истраживача одушевљавају да нас гурају према новим границама током нашег боравка у Антарктику. И поред исцрпљености, болних уганућа и модрица, мраза на нашим екстремитетима - хладне повреде услед вазоконстрикције - и чињенице да се једном приликом део тима заглави на техничком планинском лицу близу 24 сата, цео Испоставило се да је искуство невероватно корисно. Антарктика, подвргнута тако екстремним условима, има природну лепоту и сирову изврсност која надмашује сва наша очекивања.

Наша мисија остварена, коначно се враћамо у камп Глациер Унион, где имамо привилегију да упознамо познате алпинисте и поларне истраживаче. Убрзо схватамо да су попут нас, они једнако страствени и за авантуру, као и за заштиту интегритета овог најстаријег континента, где су некада владали диносауруси. Јединствено, Антарктика остаје једино копно које људи тек треба да искористе за своје ресурсе. 12 земаља које регулишу континент - део система Уговора о Антарктику - залажу се да он треба да остане без загађења и бактерија. То значи да се сав отпад, укључујући и људски отпад, одвози са Антарктика где се ништа не разлаже због услова замрзавања.

Коначно, овај огромни континент на самом рубу земље - последњи који је човек открио - не разочара. Осврћући се на нашу експедицију, сада видим да Терра Антарцтица, као што је такође познато, има начин да вас смањи и смањи намеру да помислите на своју безначајност. Присиљава вас да преиспитате све што знате и осећате о себи и свом месту на овој планети. Схваћам да су најдрагоценије лекције путовања проистекле из искустава која су се у то време осећала најнемоћнијим и пустим, да прави раст потиче само од несреће и изазова.

Показало ми је да без обзира где се налазите у свету можете потражити авантуру отварајући свој ум и истражујући сопствене границе. И на крају, постајање првим који је размјерио врхове који су се пењали као део све женског тима како би се створио свет у којем ће људска права и интегритет човека моћи да процвета и просперирати, без сумње ће се сматрати једним од највећих искустава мог искуства живот. Није ни чудо што кажу да вам се Антарктика увлачи под кожу, а када се то догоди, душа вам се заувек мења.